איך לחסוך בחשמל בחורף?

איך לחסוך בחשמל בחורף?

מזג האוויר החורפי בישראל הוא כייפי נותן לרובנו הפסקה מימות הקיץ החמים. במהלך החורף אנו נוטים יותר להשתמש יותר במכשירי אלקטרוניקה כמו דוד חשמל, גוף חימום ומבחר של מוצרי חימום להעלאת הטמפרטורה הנמוכה הגורמים לחשבון החשמל שלנו להתנפח ולהוביל להוצאות כספיות מיותרות.

מדוע חשבון החשמל שלנו גבוה בחורף?

במדינת ישראל חודשי החורף נעים בין אוקטובר ועד אפריל והטמפרטורות נוטות לרדת משמעותית. לכן אנו נוטים להשאר יותר זמן בבית מכיוון שזוהי סביבה חמימה עבורנו.

אנו משתמשים יותר בנורות, בתנורים, מים חמים, צופים יותר בטלוויזיה ומשתמשים במוצרי אלקטרוניקה שונים כתוצאה ישירה מכך אנו צורכים יותר אנרגיה וחשמל.

חימום הבית בחורף דורש צריכת אנרגיה וחשמל 

רבים מאתנו משתמשים במזגן על מנת להעלות את טמפרטורת הבית ואכן  המזגן הוא האמצעי היעיל ביותר לחימום הבית בחורף  – פי שניים או שלושה יותר מהמכשירים האחרים.
מזגן מחמם את הבית ביעילות, בזמן קצר ובמהירות, המזגן נחשב למכשיר בטיחותי מאד,  ולכן  הוא  מומלץ  יותר מגוף חימום אחר כמו תנור.
על מנת  לחסוך בצריכת חשמל בעת חימום הבית בחודשי החורף באמצעי שאינם מזגנים, חשוב לבחור במכשירים חשמליים בעלי תרמוסטט  – דוגמת מסיעי חום – קונווקטורים, ורדיאטורים התרמוסטט מפסיק את פעולת המכשיר כל עוד הטמפרטורה הרצויה נשמרת. כך אפשר לחסוך  בחשמל וגם חוסכים בכסף.

בחרו נורות חסכוניות באנרגיה  

בחירה בנורות חסכוניות גדול פי שמונה מנורה רגילה ואף יותר מאורך חייהן של נורות הליבון,השימוש בנורות חסכוניות יפחית משמעותית את צריכת החשמל הביתית לתאורה בכשמונים אחוזים.
מומלץ להחליף את נורות הרגילות בנורות חסכוניות, וכך לשלם מעט יותר בעת ההחלפה, אך לאורך זמן נחסוך בכסף, בחשמל ואנרגיה. 

חסכון בצריכת מוצרי אלקטרוניקה בחורף: מייבש כביסה, דוד חשמל, מכונת כביסה

כאשר מכונת הכביסה, המייבש כביסה או מדיח הכלים אינם מלאים, ממתינים לקיבולת מלאה. כשמפעילים מכונה מלאה אחת במקום שתיים בתוכנית חסכונית, חוסכים שלושים עד ארבעים אחוזים בצריכת החשמל. מובן שהתוכנית החסכונית משתלמת במקרי חירום יותר מהפעלת תוכנית רגילה בחצי קיבולת.

חוסכים בצריכת החשמל של מייבש הכביסה על-ידי הפעלת מכונת הכביסה במהירות הסחיטה המרבית האפשרית  – לפי סוג הכביסה. אם קונים מכונה חדשה, מוודאים שקיימת בה אפשרות לסחיטה במהירות גבוהה.

בנוסף חשוב לשמור על צריכה של מוצרי חשמל נוספים כמו דוד חשמל לצריכת מים חמים במהלך החורף.

הוסף תגובה