איך לשמור על תזרים מזומנים חיובי לעסק?

איך לשמור על תזרים מזומנים חיובי לעסק?

תזרים מזומנים הוא כלי העבודה העיקרי של בעלי עסקים. אבל מה עושים אם צפוי לעבור זמן ממועד התשלום ועד קבלת התגמול, או אם צריכים לשלם באופן מיידי לספקים ועובדים? הנה כמה פתרונות לשמירה על תזרים מזומנים ולעסק בריא יותר

תזרים מזומנים חיובי מעיד על כך שהעסק בריא. המשמעות הכלכלית של תזרים מזומנים מן הסוג הזה היא שיש לעסק בקופה כסף שבו הוא יכול להשתמש. ברוב המקרים, המזומנים הנמצאים בקופה משמשים כדי לשלם לעובדים, לרכוש חומרי גלם ומלאי, להעביר תגמול לספקים וכן הלאה. במקרים מיוחדים, בעלי עסקים צריכים להשתמש בתזרים המזומנים שעומד לרשותם על מנת להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות.

פתרונות עבור תזרים מזומנים חיובי

הבעיה מתחילה כאשר העסק מוכר מוצרים באשראי, או שצפוי לעבור זמן מהמועד שבו העסק משלם את החובות שלו ועד שהוא מקבל כסף מהלקוחות. במקרים כאלה, בעלי עסקים צריכים להכיר את הפתרונות הקיימים ולהתאים אותם לאופי ולאזור הפעילות שלהם. כאן גם רואים למשל את היתרונות של ניכיון שיקים פרטיים בצפון גם עבור לקוחות עסקיים ואת הערך המוסף של השירות הזה בתור פתרון מימון ומינוף.

מה היתרונות של ניכיון שיקים פרטיים בצפון עבור בעלי עסקים?

באזור הצפון יש בעלי עסקים רבים שמשתמשים בשירות של ניכיון שיקים פרטיים. עבור אותם בעלי עסקים, היתרון העיקרי של ניכיון שיקים פרטיים בצפון בא לידי ביטוי בכך שהם יכולים להמשיך לאחוז במקל משני קצותיו: גם לאפשר ללקוחות להמשיך לשלם באשראי ולהעניק להם תנאים נוחים, אבל גם לקבל את התגמול המיידי ולהעביר את התמורה לחשבון הבנק במזומן. 

ניכיון שיקים כפתרון מינוף משתלם

שירות ספציפי של ניכיון שיקים פרטיים בצפון הוא סוג של פתרון מינוף עבור בעלי עסקים בכל התחומים. תמורת עמלה נמוכה יכולים בעלי עסקים לקחת את השיקים שהם מחזיקים בהם ונקוב עליהם תאריך פירעון עתידי, אך לפרוע אותם באופן מיידי. יתרה על כך, בעלי עסקים יכולים לבחור איך בדיוק לקבל את הכסף: האם בהעברה בנקאית, בצ'ק וכן הלאה. 

איזה עוד פתרונות מימון קיימים?

הדרך לשמור על תזרים מזומנים חיובי לעסק עוברת לעיתים קרובות בפתרונות מימון חיצוניים. אז חוץ מאשר ניכיון שיקים ככלי בארגז הכלים של ניהול תזרים מזומנים עבור העסק הבריא, אפשר לחשוב על הלוואות. בהקשר הזה, ההבדל העיקרי הוא בין הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים לבין הלוואות שאותן מקבלים מהבנק.

מה היתרונות של הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים?

הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים מציעות יתרונות רבים. בטווח הקצר, קל יותר לקבל הלוואות כאלה מאפשר לפנות אל הבנק. ההלוואות מאפשרות לבעלי עסקים לממן את ההוצאות השוטפות, להשיג תנאי מימון מעולים בתמורה לתשלום ריבית משתלמת ואף לכסות עלויות פיגורים וחיובים. בטווח הבינוני והארוך, המטרה של ההלוואות היא להוציא את העסק מחובות ולאפשר לו להמשיך לשלם לעובדים, ספקים וכן הלאה. 

תזרים מזומנים חיובי שווה את המאמץ ואת ההשקעה

הדרך הנכונה להסתכל על הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים היא בתור פתרון מימון. אם זוכרים שמדובר על פתרון שיש בו צורך מלכתחילה בגלל פערים בלוח הזמנים ממועד ביצוע העסקה ועד מועד קבלת התגמול, מבינים למה הלוואות הן כל כך אטרקטיביות ומבוקשות. מבחינת בעלי עסקים, הלוואה היא האמצעי היחיד שבו לעיתים קרובות אפשר להשתמש בשביל לחזור לתזרים מזומנים חיובי. אז במקום להמשיך לשלם על חריגת יתר בבנק או לאחר בתשלומים לעובדים, צריך לדעת איך לנצלן.

אולי יעניין אותך גם >> ניכיון שיקים – מה החוק אומר וממה צריך להיזהר?

הוסף תגובה