אימון אישי לבחירה ושינוי קריירה

רבים מאתנו יוצאים יום יום לעבודה שהיא סוג של פשרה.אנחנו חולמים לעשות שינוי ומחכים לאיזושהי מציאות שתשתנה פתאום ותאפשר לנו לעשות באמת את מה שאנחנו אוהבים וגם להתפרנס מזה בכבוד!לרבים מאתנו זה נראה בגדר חלום שלא יוגשם לעולם ואנו מוצאים אלף ואחת סיבות לשכנע את עצמנו שחלומות לחוד ומציאות לחוד.

איך בכלל הגענו למצב הזה?

רוב האנשים שמסיימים צבא מרגישים מאוד מבולבלים  כשהם צריכים לבחור מקצוע.

להרבה מהם אין מושג מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים. מצד שני הם מרגישים שאין להם זמן להתלבט. חשוב להם מאוד מה אחרים יגידו כגון ההורים והחברים.רבים בוחרים מקצוע מסוים שהם חושבים כי יכניס להם הרבה כסף. חלק בוחרים ללמוד מקצוע מסוים מתוך פשרה כי הם לא הצליחו להתקבל ללימודים בחוג אותו רצו בגלל תנאי קבלה. רבים לומדים לימודי ספרות במקום ללמוד לימודי משפטים בניגוד למה שחלמו.

הבלבול בו הם נמצאים מונע מהם לשאול את עצמם שאלות כמו : מה אני אוהב?

מה אני באמת רוצה בחיים? מה המרכיבים שחשוב לי שיהיו בעבודה העתידית שלי? הם שוכחים לעצור לרגע ולבחור בחירה נכונה.

אי לכך רובם מוצאים את עצמם בגיל מבוגר מתוסכלים, חיים בהמתנה שמשהו יקרה, מאבדים את החיות והשמחה. אנשים שאחרי תואר ראשון מצאו את עצמם לא מרוצים וחשובים ללמוד תואר שני.

אימון אישי כדרך להחלטה נכונה בבחירת מקצוע לחיים

אנשים המגיעים לאימון מתחילים מסע של הכרות. במהלך המסע, מתברר לאנשים שהם לא הכירו את עצמם טוב כפי שהם מכירים היום. תהליך האימון  מאפשר להם הזדמנות להיכנס פנימה ולהתחיל לשאול את עצמם שאלות.

כדאי לשאול שאלות בדרך לפתרון: מה אני אוהב? מהם הדברים שאני אוהב לעשות? שאי פעם עניינו אותי? אלו תחומים מעניינים אותי היום ואשמח ללמוד אותם? מה לא מספק אותי במקום שבו אני נמצא היום? מה אני לא אוהב בעבודה שלי? בדרך שבחרתי? מהם המרכיבים בעבודתי היום שאני כן אוהב?

אימון אישי טוב עוזר לחקור מהם הדברים החשובים לאדם ומהם סדרי העדיפויות שלו. איך משתלבות האהבות שלו עם הדברים החשובים לו, עם סדרי העדיפויות.

למידה מהעבר

בתהליך האימון עלינו ללמוד ממה שכבר עשינו בעבר.

לבחון את הבחירות המקצועיות שעשינו מהילדות ועד היום: מה הוביל אותנו לבחור אותן? מה למדנו בכל מקום בו עבדנו? איזה מיומנויות רכשנו? מה אהבנו לעשות באותן עבודות? במה הצלחנו? במה פחות? איך הבחירות שבחרנו הפכו אותנו למי שאנו היום?

אנחנו רואים את הדרך שעשינו, לומדים לראות את ההתקדמות שלנו ורואים שהזמן לא היה לשווא.

מבינים שהחיים מורכבים מהמון צעדים קטנים וכל צעד שצעדנו לא נצעד לחינם. כנראה שהיינו צריכים לצעוד באותה הדרך כדי להגיע למקום שבו אנו נמצאים היום.

תחקיר עומק

כדי לענות על השאלות שעולות אנחנו חייבים לחקור אותנו ואת הסביבה. עלינו לדבר עם הקרובים שלנו, עושים תחקיר מקרוב על עבודות שמעניינות אותנו, מעלים רשימה של כל המקצועות שעולים בדעתנו שקשורים לאהבות שלנו, משוחחים עם בעלי מקצועות שונים ומבקשים להתלוות לעבודתם.

הרבה מקצועות נראים לנו מאוד מושכים בגלל המוניטין שהם צברו, מעמדם בחברה ותנאי ההשתכרות גבוהים.

כמה מאיתנו התלוו ליום עבודה של רופא או מנהל שיווק?

חשוב מאד להיות שם, לחוות, להכיר מקרוב לפני שמחליטים. כשחווים דברים הכול הופך למוחשי ואמיתי. כך תוכלו לקבל הזדמנות לבחון את הפנטזיות שלנו אל מול המציאות ולהחליט האם זה באמת מתאים לי? האם זה משהו שאוכל לעשות לאורך זמן וליהנות ממנו?

חלק בלתי נפרד מהדרך היא היכולת לקבל החלטה משולבת מהבטן ומהראש.אסור לקבל החלטות נמהרות, בהבזק של רגע.אלא להתבונן בתמונה הגדולה, השלמה, הכוללת.

להרגיש, לבחון, להקשיב, לראות, לחשוב, לחוש ולהחליט.

אנו שואלים מה נדרש היום כדי להגיע לאותו מקום שאליו אני שואף?

בונים יחד תכנית פעולה מסודרת ומגדירים אבני דרך שצריך לעבור כדי להשיג את המטרה.

בוחנים מה נדרש לשכלל, מהם המקומות החלשים בתוכי שעלי לחזק כדי שאתמיד ולא אוותר, כדי שאצליח לעשות ולא לסטות בדרך

הוסף תגובה