אישה עובדת – אור בבית

התנאים של שוק העבודה המוכר לנו הותאמו לכישורים ולאופי העבודה הגברי. דפוסים אלה, שהתקבעו לאורך שנות דור, מקשים מאוד על הנשים להצליח, מחייבים אותנו לשנות את אופי חשיבתנו ואת סדרי העדיפויות שלנו, וגורמים לא פעם לתחושת תסכול. זו גם אחת מהסיבות לכך שלמרות החקיקה ומאבקן של ארגוני הנשים לשוויון בעבודה ובהכנסה, בתרבות הישראלית עבודת נשים עדיין נתפסת כ"הכנסה נוספת", ועבור נשים רבות העבודה מחוץ לבית היא רק ההקדמה לעבודות הבית. 

בחני את עצמך:

האם קורה שאת מגיעה מיום עבודה סחוטה וחסרת סבלנות לילדיך?

האם גם את מתבוננת על הבוס שלך וחושבת "לוּ רק ניתנה לי ההזדמנות הייתי עושה זאת טוב יותר"?

האם את מרגישה שעול הפרנסה גורם לך לדחוק ולהדחיק את כישרונותיך וחלומותיך?

האם נמאס לך לשלם את משכורתך למטפלת ששותפה לצעדיו הראשונים של ילדך, בעוד את רחוקה ממנו?

האם הגעת לאמצע החיים וגילית ששוק העבודה הפנה לך ולניסיונך גב, שבראיונות עבודה אומרים לך שאת "אובר קווליפייד"?

את לא לבד!

שנים חלמתי לעבוד מהבית. להיות עצמאית. לפעמים אפילו העזתי לאוורר את החלום ולבחון אותו שוב, אך פעם אחר פעם ניצב מולי הר גבוה שלא היה לי מושג איך מתחילים את הטיפוס עליו. הרגשתי לא מסופקת, אך חששתי ליפול. גם תירוצים היו לי לרוב: אין לי ביטחון לשווק את עצמי, אין לי גב כלכלי, יש לי עבודה קבועה שמאפשרת לי ולבתי חיים נוחים… 

אל לימודי האימון (Coaching) הגעתי בהמשך לפעילותי חברתית-התנדבותית. שם, במקום שבו פעלתי מתוך אהבה וחדוות נתינה, פגשתי נשים שהעזו לעשות שינוי, ולראשונה הצלחתי לצאת מ"בועת הנוחות" ולהתבונן קדימה. 

מהו אימון להעצמה תעסוקתית?

הקמת עסק עצמאי מחייבת אותנו להתמודד עם תחומים  חדשים בהם לא עסקנו בעבר. ניתן לחלקם לשלושה תחומים מרכזיים:

    1. עסקי: הגדרת אופי העסק; בחינת השוק; הגדרת המטרה; בניית תוכנית עסקית; תארכי יעד ולוחות זמנים מיטביים, דרכי פרסום, יצירת קשרים מקצועיים ועוד.

 

    1. טכני-בירוקרטי: פתיחת תיק; התמודדות עם רשויות המיסים; שליטה בחשבונות בנק; תשלומים ועוד.

 

  1. אישי: תחום זה הוא הרחב מכולם, ולא פעם מתנקזים אליו גם קשיים עסקיים ובירוקראטיים. הצלחתך מתחילה בהבנת המשמעויות של העבודה מהבית; שינוי דפוסי חשיבה – משכירה לעצמאית; הכנת המשפחה ובן הזוג לשינוי; דבקות במטרה ולקיחת אחריות מלאה על הצלחתך המקצועית; שיווק עצמי ועוד.

אנו, המאמנים, רואים במתאמן/ת אדם שלם וייצרתי. תפקידי כמאמנת הוא לסייע לך לחשוף, לשקף ולהאיר את עוצמותיך וחוזקותיך, לגבש עימך אסטרטגיה, דרכי פעולה  ותוכנית עבודה ממוקדת וישימה, שיאפשרו לך לדבוק בבחירותיך ושתצית את המוטיבציה ותובילך להגשמת מטרותיך.

במהלך פועלי החברתי הבנתי עד כמה מגבילה התלות הכלכלית את הנשים בבחירותיהן, ועד כמה שוק העבודה הנוכחי מחליש את המגזר הנשי. ראיתי סביבי נשים רבות המחפשות דרך לעצמאות אישית וכלכלית, לצמיחה ולהעצמה, מבלי להיות תלויות בשעות העבודה המוכתבות ע"י שוק העבודה הגברי וגחמות של מנהלים שלעולם אינם ממהרים הביתה. 

וזה אפשרי! עידן האינטרנט והתקשורת ישירה ומהירה, מאפשר לנו, הנשים, לחזור למרכז הבמה התעסוקתית-מקצועית, ולהיות חלוצות ומובילות דרך של התהליך חדש ומרתק ושל דפוסי עבודה חדשים – העבודה מהבית. 

סיפור של הצלחה:
חלומה של איילה לעבוד מהבית הפך להחלטה כאשר תקופה קצרה אחרי לידת בנה השני נקלעה החברה בה עבדה לקשיים והיא מצאה עצמה מפוטרת. איילה החליטה להפוך את הפיטורין מנוף להגשמת חלומה לעבוד מהבית ולגדל את ילדיה.  
לאחר בדיקה החליטה איילה לשווק דרך האינטרנט מכשירי התעמלות ביתיים לנשים. המטרה: לנצל את אפשרויות השיווקיות של הרשת כדי להגיע במהירות לקהל יעד רחב, ופניה לקהל מוכר איתו יש לאיילה שפה משותפת. 
הכל לכאורה היה נכון, ובכל זאת העסק לא עבד. איילה "ירתה לכל הכיוונים" והרגישה על סף כישלון.
השאלה עליה התקשתה איילה להשיב היא איך יוצרים קשר אישי ברשת המלאה בפרסומות-ספאם. 
בפגישתנו הראשונה שאלתי את איילה האם היא מאמינה במוצר אותו היא משווקת. איילה ענתה בכנות שהיא אומנם מאמינה שהמוצר טוב, אך לא התנסתה בו מספיק בעצמה. תשובתה של איילה הובילה למשימה הראשונה: להתעמל שבועיים רצופים עם המכשירים אותם היא משווקת, וזאת כדי להתנסות במוצר, לגלות את יתרונותיו ולהכיר את דרך פעולתו.
אל הפגישה השנייה הגיעה איילה "אחרת". מחייכת, מלאת ביטחון ומרץ. השימוש היומיומי במכשירים גרם לה להרגיש חזקה יותר ופחות עייפה, והחזיר לה את המוטיבציה. עכשיו איילה באמת האמינה במוצר שלה. היא הבינה עד כמה המוצר יכול לעזור לנשים נוספות להרגיש טוב כמותה.
במפגשים שאחרי בדקנו את עוצמותיה של איילה וכישוריה, ובחנו את הדרכים הנכונות לה לקידום המוצר ולהרחבת העסק. במקביל חידדנו את מטרותיה הכלכליות של איילה, ובדקנו כיצד מטרות אלה משתלבות עם הזוגיות ועם רצונה לגדל את ילדיה. מתוך התבוננות בתמונה הכוללת בנינו תוכנית עבודה מפורטת לקידום ולהשגת המטרה שהציבה איילה.
עשרה מפגשים ושלושה חודשים אחרי פגישתנו הראשונה העסק הביתי של איילה מתפתח גדֶל בצעדים מדודים אך עקביים. ההצלחה עודדה את איילה לעשות צעד נוסף ולארגן בביתה סדנאות קטנות בהן יכולות הנשים להתנסות בעצמן במכשירים. 

סיפור ההצלחה של איילה הוא אחד מיני רבים. העבודה מהבית מתאימה לנשים בכל טווח הגילאים. היא מאפשרת לאמהות לפעוטות להתפרנס בכבוד וגם לשהות יותר במחיצת ילדיהן. זוהי הזדמנות להתחלה של קריירה חדשה לנשים באמצע החיים. היא מאתגרת ומעצימה את היצירתיות שחבויה בנו, ועבור רבות היא הגשמת חלום של עבודה מעצימה וצמיחה אישית וכלכלית.

איך מתחילים?

כמו הריון והבאת ילד לעולם, גם בניית עסק עצמאי הינו תהליך שנבנה שלב אחר שלב עד שהוא מגיע להבשלה ועומד על רגליו.
דמייני את ה"תינוק" החדש, התבונני על עתידו, חשבי כיצד תוכלי לעזור לו להתחזק, לצמוח, להתפתח, למצות את כישוריו. דמייני את עצמך אישה עצמאית, מצליחה כלכלית, מסופקת.

חלמי בגדול וללא חשש. כגודל חלומך – גודל הצלחתך!

לפרטים על אימון להעצמה תעסוקתית ולקביעת פגישת הכרות:
הגר שקד: www.coachisrael.co.il/hagar.coach

הוסף תגובה