הבהלה לזהב – על כלכלה הון ושלטון

הבהלה לזהב:

עת משה עלה ההר להוריד הלוחות חיכו לו בני ישראל. חיכו וחיכו ולא בא כי בשש לבוא. ראו שהזמן הינו קריטי עבורם כי אין להם מנהיג שיורה להם את הדרך ועשו החלטה, להביא אליהם אלהים אחרים, משהו שיתן להם להאחז בו. הדבר הכי קרוב לאלהים אחרים הוא עגל הזהב. כל אחד נתן את מה שיכל לתת על מנת שעגל הזהב יראה דומה למה שהאמינו. והוא לא אכזב אותם. מרגע שהושלם הכל הריעו לו.

משירד משה אליהם היה כבר מאוחר. הם לא חיכו ללוחות הברית, לתורה ולאורים ותמים הם עשו להם דרך טובה יותר. אז קדרו פניו והוא שבר להם אותו.

התקופה הנוכחית מתאפיינת במעשה עגל הזהב. הכל השתחוו לו מתוך ידיעה שהוא זה שיביא אותם לארץ המובטחת, אל הנחלה והשלווה. והוא לא אכזב. במשך השנים האחרונות הבורסה גאתה ונראה היה שהכל שכחו שיכולה לבוא מהומה, בהלה ולא לזהב. אז החל השוק של ההון לקבל שוק ולהתנועע. חתיכות קטנות החלו להתפורר כי שבר עדין לא נראה בארץ. חתיכות הקטנות הראו כי חלק מפניו של העגל וחלק מישבנו של העגל נעלמו כלא היו. אפילו הטייקונים נראו אובדי עצות. באו חכמים מכל העולם, כי העולם הוא כפר גלובלי אחד וחפשו לטכס עצה. מה עושים? באוצר החלו להרים את הכפפה ומצאו. אנו נתמוך בטייקונים שלא יפלו ויגררו עמם רבים וטובים מאיתנו. הרי הם תמכו בנו כל השנים האלה ולא נגמול להם כראוי?

אז בחרו במושג מרשים הנקרא 'רשת בטחון' או בשמו העברי 'חיתולי פמפרס'. כולם יודעים שאלו החיתולים הטובים ביותר לספיגה. אבל מה שהם לא יודעים שהדליפה אצל הטייקונים החלה. ובמקום לפתור את הדליפה הם רק שמים לעגל הזהב כיסוי. כמה זמן החיתולים האלה יחזיקו מעמד את זה כולם יודעים. זמן קצר. כי אם לא מטפלים בבעיה ובשרשה הדומינו ממשיך בשלו.

והעגל מאז ועד היום ממשיך להתפורר. והשבר אומנם לא התרחש למזלנו אבל בעוד שנה וחצי הוא יכול להשבר. כי הכל תלוי בתגובה הנכונה שלנו למצב.

למי שזוכר, משה פרק את העגל ומאפרו נתן לעם לשתות.

אז מה האפשרויות שלנו נכון לתקופה זו?

כל אחד מאיתנו משקיע 100 אחוזים על מנת להוציא את העגלה מהבוץ. וזה לא מספיק. כי 100 אחוזים הם אלה שלוקחים את האדם לתהום. משה חי 100 ו-עשרים שנה. סוד הקיום שלנו מותנה אך ורק ביכולת שלנו להתעלות אל עבר העשרים. העשרים שולט במאה, הוא סוד הכתר. ובמקרה שלנו, העשרים הוא סוד כתר השחור, 'בוצינא דקרדינותא'.

קדרות השמש אומנם מצמצמת את כמות האור לעינינו – ירידה של שמונים אחוזים, אבל מביאה עמה בשורה חדשה. שכולנו ערבים זה לזה ורק אם נתמוך זה בזה ונעלה יחדו וביחד אל העשרים ננצל. זה למי שלא הבין העולם הרוחני – הקבלה. הידיעה הזו שהיא מעבר לעולם החומר יכולה לחולל את השינוי. זה הסיכוי היחידי וחבל לפספס.

בשלב זה, ברחמים רבים, הקדוש ברוך הוא מגביה אותנו ולא מוריד אותנו לתהומות. אז יש לנו עוד סיכוי. זה הזמן לזנוח את תאוות הבצע והיצרים האפלים, זה הזמן לשנות את התדר כי כל ההגיון שהיה בחלקינו משתנה. הדרך הבטוחה שהלכנו היא כבר לא בטוחה ולא נכונה לנו.

כדאי שנלמד לחבר את האמונה והחלום מחדש.

 

בואו ללמוד עם אהרון לב הארי איש קבלה, יועץ ומרפא.

הוסף תגובה