אנשים המחפשים השקעה טובה לטווח ארוך, מומלץ לקחת בחשבון את האופציה של השקעה בקופות גמל, המתאימות להשקעה. מדובר בהשקעה, שנדבך ממנה ניתן לייעד לילדים שלכם בעתיד הרחוק. להשקעה בקופות גמל ישנם מספר יתרונות מובהקים הקשורים לרמת הגמישות של ההשקעה, לנושאי מיסוי ועוד. קופות גמל להשקעה פעילות בישראל החל משנת 2016, וניתן לומר, קופות הגמל בהן ניתן להשקיע הפכו את אפיק ההשקעה הזה לאחד הטובים והפופולריים. 

היתרונות של קופות גמל להשקעה

לקופות גמל להשקעה ישנם מספר יתרונות האחראים על כך, שאפיק זה הפך מהר מאוד לאחד מאפיקי ההשקעה המבוקשים ביותר בישראל, בשנים האחרונות.

  • נזילות גמישה – קופת גמל להשקעה מאפשרת משיכת כספים בכל שלב ובכל גיל. היא איננה מגבילה את משיכת הכסף, כפי שהיה מקובל בעבר, לאחר מינימום של 15 שנים מפתיחתה או בגיל הפרישה לגמלאות. מדובר בסוג של תוכנית חיסכון גמישה ונזילה, המאפשרת משיכת כסף בכל זמן נתון, ללא קשר לגילו של בעל הקופה. זאת ועוד, החוסך יכול לעבור במהלך הזמן בין מסלולי השקעה שונים, מבלי לשלם על כך מס. כמובן שהחוסכים עד גיל הפרישה נהנים מהטבות ויתרונות נוספים. 
  • משיכה ללא קנס – אם בעבר משיכה מוקדמת של כספי החיסכון מקופת הגמל הייתה מייצרת תשלום קנס משמעותי, אין הדברים זהים בימים אלה. כל חוסך יכול למשוך את כספו בכל זמן שיבחר, מבלי לשלם קנס. אולם, אלה מכם שיטיבו לכת, ויחסכו בכל זאת עד גיל הפרישה, ייהנו משתי הטבות מס חשובות: פטור ממס רווחי הון ופטור ממס על הקצבה, מכיוון שקצבת הזקנה אותה משלם, לכל אזרח, המוסד לביטוח לאומי, פטורה ממס. 
  • דמי ניהול אטרקטיביים – קופות הגמל מאפשרות לחוסכים בהן ליהנות מדמי ניהול נמוכים מהמקובל באפיקי השקעה אחרים. אנשי המקצוע המנהלים את קופות הגמל עובדים בגופים מוסדיים ולכן, דמי הניהול הם סביב 0.7% מצבירת החיסכון, ללא דמי ניהול נוספים בעבור ההפקדות המתבצעות בקופה מעת לעת. הניסיון אף מראה שניתן להתמקח גם על גובה דמי ניהול אלה. 
  • תקרת השקעה אטרקטיבית – בכל שנה נקבעת תקרה לגובה ההשקעה המותר בקופות הגמל, נכון לכתיבת שורות אלה, תקרת ההשקעה לשנת 2023 עומדת על סך הפקדות בגובה של 76,449 שקלים למשקיע אחד. מדובר בסכום כסף נאה שלא ניתן לזלזל בו, והמשקיע הממוצע, בהחלט יוצא שבע רצון מסכום כסף שכזה. 
  • חיסכון המיועד לילדים שלכם – ניתן בהחלט, בכל שנה, להפריש חלק מהסכומים בקופת הגמל, לטובת חיסכון לילדים שלכם. גם במצב כזה, תוכלו ליהנות מכל אותן הטבות שהוזכרו במאמר זה. 

אפיק המתאים גם לחוסך הסולידי

אנשים המעדיפים השקעות סולידיות ימצאו בקופות הגמל מכשיר טוב בעבורם. ישנן קופות גמל סולידיות, בהן משולמים דמי ניהול סולידיים, והן בהחלט מהוות חלופה טובה לפיקדונות. מדובר במכשיר חיסכון יעיל, נזיל, המאפשר גמישות כמעט בכל פרמטר של ההשקעה, ובתנאים מסוימים, מקנה פטור ממס. זה המקום לומר, התשואה המתקבלת מקופות הגמל איננה נמוכה מזו המושגת בפיקדונות השונים. יש לציין, בתקופה בה הבנקים מציעים לנו בעיקר כלום ושום דבר על הכסף שלנו, קופות הגמל הן תחליף מצוין. 

העברת קופת הגמל ליורשים

במידה והחלטתם לחסוך עד גיל הפנסיה, ואתם דואגים שמא יקרה לכם משהו לפני כן, ותוהים מה יעלה בגורלה של קופת הגמל, ובכן, היורשים שלכם, על מנת להימנע מאירוע מס, יוכלו למשוך את כספי הקופה כקצבה המשולמת מדי חודש בחודש. אולם, חשוב לציין, הם יוכלו לעשות זאת רק כשהם בעצמם יגיעו לגיל הפרישה. במידה והיורשים יבצעו משיכה מוקדמת יותר, של כל הסכום במשיכה אחת, הם יאלצו לשלם מס על רווחי ההון שנצברו בקופת הגמל. 

הלוואה על חשבון קופת הגמל

במידה ואתם זקוקים פתאום לסכום כסף די גדול, וחסכתם עד כה 180,000 שקלים בקופת הגמל שלכם. ובכן, אתם יכולים, ללא תשלום קנס כלשהו, לקבל הלוואה נוחה, בגובה של עד 80% מהסכום שנמצא בקופה, כלומר, תוכלו לקבל סך של 144,000 שקלים. את סכום ההלוואה תוכלו לפרוס ל- 7 שנים, בריבית אטרקטיבית מאוד ביחס לכל אופציה אחרת הקיימת מסביב. לקיחת הלוואה כזאת לא תגרום, בשום צורה שהיא, לנזק בקופת הגמל, ואתם תישארו זכאים לכל ההטבות שקופת הגמל להשקעה מקנה לכם כחוסכים וותיקים או צעירים.  BWISE צרכנות פיננסית חכמה, הוא אתר אינטרנט שיסייע לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר בכל הקשור להלוואות, השקעות, משכנתאות, וכל החלטה פיננסית חשובה שאתם עומדים בפניה. הצוות המקצועי של האתר מתבסס על כלכלנים, רואי חשבון ויועצים פיננסיים. מומלץ לבקר באתר.

הוסף תגובה