קצרים בתקשורת

קצרים בתקשורת. שותפות

 

 

 

א' ול' הן שתי נשים בסוף שנות ה30 שלהן. הן מכירות תקופה ארוכה. לפני כשנתיים החליטו להקים עסק משותף. בהתחלה הכול היה וורוד , העסק תיפקד , הזמנות זרמו והן אפילו  הצליחו להגיע ליעדים כלכליים שהציבו לעצמן. אך בשנה השנייה התחילו הבעיות. לא ל' ולא א' ידעו איך ולמה זה קרה. הן התחילו לריב. לרוב הייתה זאת ל' שפתחה בוויכוחים קולניים תוך הטלת האשמות  על  א' שמצידה הגיבה בכעס רב. המצב הדרדר כל כך ששתיהן היו מוכנות לפרק את החבילה וזאת למרות ההפסד הכספי שהיה צפוי לשתיהן. העסק שלהן היה על סף כישלון כאשר ל' הגיעה אלי לאימון.

בפגישה סיפרה ל' על תחושות של עצבנות וחרדה שמלוות אותה כבר תקופה. כאשר התבקשה להתרכז בתחושות הגופניות שלה סיפרה ל' שהיא מרגישה "בלוק שחור וכבד בול במקלעת השמש".

ביקשתי ממנה להירגע, לנשום נשימה עמוקה ואיטית ולנסות להבין מה זה "הבלוק " הזה. מה הוא מסתיר ? האם יש משהו מאחוריו?. ל' אמרה שיש  מאחוריו "תהום שחור ועמוק שלתוכו היא פוחדת ליפול". הפחד הזה היה משתק מצד אחד ומעורר זעם מאידך. שאלתי אותה האם התחושה הזו מוכרת לה מהעבר. ול' סיפרה שכך בדיוק הרגישה כאשר אימה שהייתה זמרת מפורסמת הייתה נוטשת אותה(אצל קרובי המשפחה) לטובת סיבוב הופעות בחו"ל.

 

ל' פחדה שא' ,בעלת אישיות מוחצנת ותקשורתית שהייתה אחראית על כל השיווק וקשרי הלקוחות, הולכת לנטוש אותה. למרות שבפועל לא היה שום סימן שהעיד על כך הגיבה ל' באגרסיביות ושלא במודע כמעט וגרמה לעזיבתה של א'.

מודעות לרגשותיה האמתיים הייתה שלב ראשון באימון. בהמשך  האימון היה חשוב לחזק את ל' בתור אישה בוגרת, עצמאית, בעלת יכולות וכישורים שיאפשרו לה להתקיים בזכות עצמה. עבדנו הרבה דרך תנועה, במיוחד תרגילי יציבות, קרקוע וחיזוק כוח רצון.

כאשר הרגישה ל' מספיק חזקה ובטוחה החלטנו שהגיע זמן להזמין את א' לפגישה משותפת. במפגש סיפרה ל' בפתיחות על רגשותיה וגם התנצלה בפני א' על התנהגותה האגרסיבית. א' התרגשה מאוד והפגינה הבנה ואמפטיה רבה לל'. א' מצידה סיפרה שבימים בהם רבו לא יכלה לישון וסבלה מכאבי ראש. היא  הרגישה של' מתנערת מאחריות ושכל כובד האחריות נופל עליה.

כשלב הבא לאימון  קבעו שתי השותפות כללי התנהגות , מין קוד אתי מוסכם ומקובל על שתיהן. הן גם הסכימו לקיים מפגשים דו שבועיים שבהם יוכלו לדבר בפתיחות על כל קושי ובעיה שתצוץ .

הקונפליקט אליו נקלעו  שתי השותפות עלול לקרות בכל צוות עבודה ובכל קולקטיב אנושי בכלל.

במקרים לא מעטים הדרך לפתרון הקונפליקט  בנויה על הקשבה וסבלנות ,אך קודם עלינו  להבין ולקבל את  האנושיות של עצמינו ושל הצד השני  .זה מה שיאפשר בהמשך ליצור תאום ציפיות ושיתוף פעולה  לטווח הארוך.

הוסף תגובה