בחירת מקצוע: עצה מבעל ניסיון

 

כתבה שפורסמה לאחרונה בעיתון דה-מרקר תחת הכותרת "העבודה שתמיד רציתם" מספרת בין השאר על איציק דאהן, שעובד במקצוע שרבים מאתנו היינו רוצים לעסוק בו: יש לו חשבון חומוס פתוח, והוא מסתובב ומנגב מכל הבא ליד – ועוד מקבל על זה משכורת. שיחק אותה. 

באותה כתבה סופר על כל מיני בעלי מקצוע בני-מזל אחרים, כמו טועמת הגלידה אורית טוקר, קניינית הנעליים שלי זוארץ, ונהג המבחן גרשון גולדר. אבל הכי הכי ריגש אותנו סיפורו של איציק דאהן.

דאהן הוא חומוסאי הבית של סלטי צבר, בעל חומוסייה בעברו, שחורש את החומוסיות מדן ועד אילת, אוכל מכל הבא לפה ועוד מקבל על זה כסף. התפקיד הרשמי שלו, לפי הכתבה, הוא לזהות מתכוני חומוס מנצחים עליהם תוכל החברה לבסס מוצרי מדף. המתכונים המומלצים על-ידיו מככבים במוצרים שנמצא אחר-כך בסופר. 

האם דאהן שואב הנאה מהעבודה שלו? על כך הכתבה לא דיברה, אבל אפשר לנחש. למשל, אפשר לנחש שאם דאהן נהנה לאכול חומוס אחרי כל השנים בהן הוא עוסק בזה, אז העבודה שלו גורמת לו הנאה רבה. מצד שני, אפשר גם לנחש שהוא אוהב היום חומוס פחות מבעבר ושהמאכל פשוט "יוצא לו מכל החורים" ובכל המובנים. בכל זאת, לאכול רק חומוס כל היום וכל הזמן זה עסק לא פשוט. 

בעלי מקצוע רבים מוצאים שהעיסוק במה שהיה לפנים תחביב שלהם, פגע בהנאה מהעבודה וגם באהבה לתחביב. נכון, אמנם, שאנשים רבים נהנים הנאה גדולה מעיסוק בתחביב שלהם לצורך פרנסה, אבל זה לא נכון לכל אחד. יש אנשים שנהנים לעסוק בדבר שבו הם טובים, ואהבה לתחום מסויים ללא ספק תורמת להצלחה המקצועית וליכולת שלהם להתמחות. בכל אופן, חשוב לזכור שמה שטוב לאחרים לאו דווקא טוב לכם, ולחשוב פעמיים לפני שאתם בוחרים מקצוע.

הוסף תגובה