האם קבעת לך מטרה?

כשכוחות או כשרונות הנמצאים בנפש האדם, אינם יוצאים מן הכוח אל הפועל, הם גורמים סבל רב. דומה הדבר למים הנמצאים בסיר וכאשר המים רותחים ומתלהטים, הם נוטים לפרוץ החוצה. כך אצל האדם שיש בו כשרונות, הוא מתלהט וחש את הצורך להוציא את הכשרונות מן הכוח אל הפועל, מן הפנים החוצה. כאשר האדם אינו מסוגל לעשות כן ולממש את כוחו, נפשו כאובה ולמודת סבל.
אחד הכללים החשובים, שיגדיר האדם את רצונו המדויק ומתוך ההגדרה יכתוב לעצמו את המטרה המדויקת שהוא חותר אליה. מעלה גדולה היא לבדוק מה שורש הרצון, מה משמעותו, מה טובה תצא לו מכך ומה היתרונות והחסרונות במימוש הרצון. כמובן נכון לבדוק אם מימוש הרצון משרת את המטרה המדויקת.
גילוי הרצון והגדרתו המדויקת הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר למימושו. לאחר שתיווצר ההגדרה, טוב אם נסמן אותה כמטרה ברורה. בהצבת המטרה, בלשון חיובית, נעשה כבר צעד משמעותי לקראת מימוש הדבר. 
הבה נתאר את עצמנו קולעים חץ למטרה: פעם ראשונה נדמיין את קליעת החץ בעיניים עצומות ופעם נוספת בעיניים פקוחות וממוקדות אל המטרה. ברור שהסיכוי שנקלע למטרה בעיניים פקוחות הוא גבוה יותר מהקליעה בעיניים עצומות. או אז, נחוש יותר ביטחון, מיקוד ובהירות.
כשאדם רוצה לבחור בן/בת זוג, טוב שיגדיר מהם צרכיו ומה הוא מחפש בזוגיות. הגדרת הרצון, הגדרת המטרה וההתמקדות בדבר, תביא אותו לפעול בכיוון ויוכל לזהות בדיוק את בן/בת הזוג שיתאים לו.
יש לקחת בחשבון שבמקרים רבים ייתכנו שינויים כאלו ואחרים והגדרת המטרה תשתנה. יתכן שבחור ימצא בת-זוג שתהא שונה מההגדרות שציין לעצמו מלכתחילה ובכל-זאת יבחר בה בגלל נתונים אחרים שלא חשב עליהם מלכתחילה. כך עשוי להתרחש אצל זוגות המעונינים להצמיח את נישואיהם למקום חדש. אחד מבני הזוג יבוא עם מטרה ברורה אחת והיא תשתנה לאחר בירור נקודות חדשות העולות בשיחות האימון
     
אנו חיים בעולם מלא באפשרויות והסחות דעת קיימים כל הזמן במוחנו. המוח שלנו הוא כמו טיל מונחה מראש, לכשנגדיר מראש מטרה, קיים הסיכוי שנצעד לקראתה, בתנאי שנתמקד בה, ואז לא נשוטט ונצעד בצעדים לא אפקטיביים שירחיקו אותנו מהמטרה. אם בתחילתו של כל יום, נתמקד במטרות שלנו לאותו יום, בתכניות המיועדות לאותו יום, במטלות ובמשימות שקבלנו על עצמנו לאותו יום,הרי שיש סיכוי שכל המשימות שפחות חשובות לנו ולפתע "קופצות" לנו ללא התראה, לא יסיחו את דעתנו מהמטרה לה הקדשנו תשומת לב. 
כאשר הרצון יתגלה ונציב מטרה ברורה וממוקדת להגשמת הרצון, נתפלל וניקח אחריות לפעולה, קיים הסיכוי שהדבר יתממש.
החיים שלנו הם "העסק שלנו". כשם שתיעשה תוכנית עסקית, בה אנו נקבע את מטרותינו ואת יעדנו לשנה הבאה ונתכנן כיצד ובאילו דרכים נשיגם, כך נעשה "תוכנית חיים" לשנה הבאה, לחודש הקרוב, לשבוע הקרוב, ליום הבא, ליום הזה ולשעות הקרובות.

הוסף תגובה